Umesh samen met zijn familie
Umesh heeft een grote witte vlek op zijn gezicht
Umesh maakt een tekening

Wilt u meehelpen om lepra de wereld uit te krijgen? Niet alleen tijdens uw leven, maar ook als u er niet meer bent? Dan kunt ervoor kiezen om de Leprastichting op te nemen in uw testament. Zo kunnen wij ons blijven inzetten voor een toekomst zonder lepra.

100% van uw nalatenschap komt ten goede aan de Leprastichting

Met elke bijdrage, groot of klein, komen we dichter bij onze droom; een wereld zonder lepra. Bovendien komt 100% van uw nalatenschap ten goede aan de Leprastichting. Als ANBI, een Algemeen Nut Beogende Instelling, hoeven wij namelijk geen erfbelasting te betalen over het bedrag dat u ons nalaat. Ook zijn we een Erkend Goed Doel en voldoen we aan de strenge kwaliteitseisen van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). Zo kunt u ervan uitgaan dat we zorgvuldig omgaan met iedere euro, en hierover verantwoording afleggen.

Hoe werkt het?

Als u besluit om na te laten aan de Leprastichting, dan kan dit op verschillende manieren. U kunt ons een deel van uw vermogen nalaten (u benoemt de Leprastichting dan als uw erfgenaam) of u laat de Leprastichting een vast bedrag na (legaat). Meer hierover leest u in onze brochure.

Naar de notaris

Het is belangrijk dat u uw wensen laat vastleggen in een testament. Dit kan bij elke notaris. De kosten hiervoor kunnen per notaris echter sterk verschillen. Daarom is het altijd verstandig om verschillende offertes aan te vragen. U kunt ook overwegen om uw testament online te regelen. Dit kan bijvoorbeeld bij NuNotariaat.nl. Aan de hand van een online vragenmodule kunt u eenvoudig uw testament in concept opstellen. De gegevens van de Leprastichting komen automatisch correct in de akte als u de Leprastichting selecteert. U ondertekent uw testament vervolgens bij een van de 50 samenwerkende notarissen. Doordat het proces efficiënt is ingericht, zijn de kosten gering. Wilt u uw wensen graag eerst met de Leprastichting doorspreken? Vraag dan hier een gesprek aan met onze adviseur Barry Jager.

Executeur benoemen

Een executeur regelt de afwikkeling van uw nalatenschap na uw overlijden. U kunt diens naam in uw testament laten opnemen. Natuurlijk kiest u iemand die u deze taak met een gerust hart kunt toevertrouwen. Dit kan bijvoorbeeld een familielid zijn of een bekende of uw notaris. Sinds kort kunt u de Leprastichting ook als executeur aanwijzen. Vooraf gaan we dan met u in gesprek om uw wensen en de mogelijkheden bespreken. Op deze manier zorgen we ervoor dat de afspraken worden nageleefd, zoals u heeft laten vastleggen.

Wilt u de Leprastichting in uw testament opnemen?

Dan kan uw notaris de volgende gegevens gebruiken:
Statutaire naam: Nederlandse Stichting voor Leprabestrijding
Statutaire zetel: Amsterdam
Bezoekadres: Wibautstraat 137K, 1097 DN Amsterdam
Postadres: Postbus 95005, 1090 HA Amsterdam
Kamer van Koophandel: 41199723
Rekeningnummer met betrekking tot nalatenschappen: NL81INGB0697660877

Vraag een persoonlijk gesprek of brochure aan

Wilt u graag meer informatie over nalaten aan de Leprastichting? Vraag dan vrijblijvend een persoonlijk gesprek of onze brochure aan.

Stuur mij de brochure 'Nalaten aan de Leprastichting'Ik wil graag gebeld worden door uw adviseur schenken & nalatenIk wil graag een (vrijblijvend) adviesgesprek bij mij thuisIk heb een andere vraag, namelijk:
Gegevens
Barry Jager

Hebt u nog vragen?

Mijn naam is Barry Jager. Voor meer informatie over nalaten kunt u contact opnemen met mij. Ik beantwoord graag al uw vragen en neem alle tijd voor u. Dit kan telefonisch. Ook kan ik thuis bij u langskomen. Neemt u gerust contact met mij op via 020-595 05 31 of b.jager@leprastichting.nl

Schrijf u in voor de e-mailnieuwsbrief en ontvang nieuws en informatie over acties of volg ons op social media.