Umesh samen met zijn familie
Umesh heeft een grote witte vlek op zijn gezicht
Umesh maakt een tekening

Wilt u meehelpen om lepra de wereld uit te krijgen? Niet alleen tijdens uw leven, maar ook als u er niet meer bent? Dan kunt ervoor kiezen om de Leprastichting op te nemen in uw testament. Zo kunnen wij ons blijven inzetten voor een toekomst zonder lepra. Laat u een toekomst zonder lepra na?

Geen erfbelasting

Wist u dat de Leprastichting geen erfbelasting hoeft te betalen? Wij zijn namelijk een ANBI, een Algemeen Nut Beogende Instelling. We zijn tevens een Erkend Goed Doel en voldoen aan de strenge kwaliteitseisen van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). Zo kunt u ervan uitgaan dat we zorgvuldig omgaan met iedere euro, en hierover verantwoording afleggen.

Hoe laat u na?

Hoe kunt u nalaten? We leggen u hier precies uit hoe het werkt.

Leprastichting als erfgenaam maken of een legaat nalaten
Wilt u nalaten aan een goed doel, dan moet u altijd een testament laten opstellen door een notaris. U kunt goede doelen een deel van uw vermogen nalaten (erfgenaam maken) of een vast bedrag (legaat).

Naar de notaris
Uw contact met de notaris begint met een oriƫnterend gesprek. Aan de hand van uw wensen wordt al meestal binnen een paar dagen een concepttestament opgesteld. Dat kunt u thuis op uw gemak nalezen. Wilt u sommige dingen anders? Geef het gewoon door. Bij uw volgende bezoek aan de notaris kan het testament dan al ondertekend worden. Het is verder plezierig te weten dat u uw testament op elk moment weer kunt wijzigen.

Hebt u al een notaris? Dan kunt u voor het laten maken of aanpassen van een testament natuurlijk het beste naar hem of haar gaan. Anders kunnen wij u altijd een of meer betrouwbare notarissen bij u in de buurt voorstellen. Neem daarvoor contact op met Barry Jager via 020-595 05 31 of b.jager@leprastichting.nl.

Een executeur vaststellen

Na uw overlijden is het aan een zogenaamde executeur om uw nalatenschap af te wikkelen. U kunt diens naam ook in uw testament laten opnemen. Natuurlijk kiest u iemand uit die u deze taak met een gerust hart kunt toevertrouwen. Dat kan trouwens ook uw notaris zijn.

Wilt u de Leprastichting in uw testament opnemen?

Dan kan uw notaris de volgende gegevens gebruiken:
Statutaire naam: Nederlandse Stichting voor Leprabestrijding
Statutaire zetel: Amsterdam
Bezoekadres: Wibautstraat 137K, 1097 DN Amsterdam
Postadres: Postbus 95005, 1090 HA Amsterdam
Kamer van Koophandel:41199723

Barry Jager

Hebt u nog vragen?

Mijn naam is Barry Jager. Voor meer informatie over nalaten kunt u contact opnemen met mij. Ik beantwoord graag al uw vragen en neem alle tijd voor u. Dit kan telefonisch. Ook kan ik thuis bij u langskomen. Neemt u gerust contact met mij op via 020-595 05 31 of b.jager@leprastichting.nl

Gratis brochure over nalaten aanvragen

Wilt u graag informatiemateriaal ontvangen over nalaten aan de Leprastichting? Vraag dan geheel vrijblijvend onze gratis brochure aan. Hierin kunt u onder andere lezen wat wij met uw bijdragen doen, hoe u zich kunt voorbereiden, en hoe het werkt bij de notaris.

Gegevens

Schrijf u in voor de e-mailnieuwsbrief of volg ons op social media.