Image holder video LPEP
Umesh samen met zijn familie
Gopal maakt het Namaste gebaar om te groeten

Als u besluit om na te laten aan de Leprastichting, dan kan dit op verschillende manieren. U kunt een deel van uw vermogen nalaten (u benoemt de Leprastichting dan als uw erfgenaam) of u laat de Leprastichting een vast bedrag of percentage na (legaat).

Naar de notaris

Wilt u nalaten aan een goed doel, dan moet u altijd een testament laten opstellen door een notaris. Dit kan bij elke notaris. De kosten hiervoor kunnen per notaris echter sterk verschillen. Daarom is het altijd verstandig om verschillende offertes aan te vragen.

Testament online

U kunt ook overwegen om uw testament online te regelen. Dit kan bijvoorbeeld bij NuNotariaat.nl. Aan de hand van een online vragenmodule kunt u eenvoudig uw testament in concept opstellen.

De gegevens van de Leprastichting komen automatisch correct in de akte als u de Leprastichting selecteert. U ondertekent uw testament vervolgens bij een van de 50 samenwerkende notarissen. Doordat het proces efficiënt is ingericht, zijn de kosten gering.

Een executeur vaststellen

Als het zover is, is het aan een zogenaamde executeur om uw nalatenschap af te wikkelen. U kunt diens naam ook in uw testament laten opnemen. Natuurlijk kiest u iemand uit die u deze taak met een gerust hart kunt toevertrouwen. Dat kan trouwens ook uw notaris zijn. Ook de Leprastichting kan het executeurschap voor u verzorgen. Neem in dat geval contact met ons op zodat we uw wensen kunnen bespreken.

Wilt u de Leprastichting in uw testament opnemen?

Dan kan uw notaris de volgende gegevens gebruiken:
Statutaire naam: Nederlandse Stichting voor Leprabestrijding
Statutaire zetel: Amsterdam
Bezoekadres: Wibautstraat 137K, 1097 DN Amsterdam
Postadres: Postbus 95005, 1090 HA Amsterdam
Kamer van Koophandel:41199723
Voor ontvangsten uit nalatenschappen heeft de Leprastichting de volgende bankrekening (IBAN): NL81 INGB 0697 660 877

Barry Jager

Hebt u nog vragen?

Mijn naam is Barry Jager. Voor meer informatie over nalaten kunt u contact opnemen met mij. Ik beantwoord graag al uw vragen en neem alle tijd voor u. Dit kan telefonisch. Ook kan ik thuis bij u langskomen. Neemt u gerust contact met mij op via 020-595 05 31 of b.jager@leprastichting.nl

• Een testament in 5 stappen

Overweegt u een goed doel te laten delen in uw nalatenschap? Leg uw wensen eenvoudig vast in een testament, aan de hand van deze 5 stappen.

Ga naar de stappen
  • Vraag gratis brochure aan

Wilt u meer informatie over nalaten aan de Leprastichting? Vraag dan onze gratis brochure of een vrijblijvend persoonlijk gesprek aan.

Meer informatie aanvragen
  • Donateurs aan het woord

Waarom nalaten? Verhalen van donateurs.

Lees de verhalen

Schrijf u in voor de e-mailnieuwsbrief en ontvang nieuws en informatie over acties of volg ons op social media.