Door de coronacrisis werken onze teams in de landen vanuit huis en kunnen niet afreizen naar de afgelegen gebieden om hulp te bieden. De medische behandeling en tijdige opsporing van leprapatiënten staan hierdoor onder grote druk. Via allerlei creatieve manieren, zoals via lokale radiostations en WhatsApp proberen we toch contact te houden met de leprapatiënten.

Op dit moment werkt de Leprastichting er hard aan om onder deze uitdagende omstandigheden toch haar werk te kunnen blijven doen. Lopende projecten worden aangepast en we zijn continu in contact met onze collega’s ter plaatse. Zo voorkomen we dat leprapatiënten zonder eten komen te zitten en zorgen we ervoor dat zij hun medische behandeling zo goed als mogelijk kunnen voortzetten. Ook informeren wij hen over bescherming tegen het coronavirus en over wat wel, maar vooral ook over wat niet te doen.

Op deze pagina leest u over onze activiteiten in de verschillende landen en over hoe wij leprapatiënten ondersteunen in deze uitdagende tijden.