We zetten de 5 belangrijkste corona-noodhulpacties van de afgelopen maanden voor je op een rij:

1) Verstrekken van voedsel, medicijnen en zelf-zorg pakketten aan de meest kwetsbare leprapatiënten en hun families.

2) Voorlichting geven via social media, radio en televisie en pamfletten over hoe mensen besmetting met corona kunnen voorkomen.

3) Verstrekken van gezichtsmaskers, zeep en ontsmettingsmiddelen aan gemeenschappen en gezondheidswerkers.

4) Het doen van contact-onderzoek en het screenen van mensen op een mogelijke besmetting met Covid-19.

5) Het beschikbaar stellen van medische apparatuur aan ziekenhuizen en speciale coronaklinieken, zoals een hartmonitor en intensive-care bed.

Goed contact met lokale overheden

Doordat onze collega’s in de landenkantoren goed contact hebben met de lokale gemeenschappen en lokale overheden, konden ze in korte tijd veel kwetsbare mensen bereiken. Zo werden veel besmettingen voorkomen. De komende maanden zullen in het teken blijven staan van speciale corona-hulpacties. We houden je er graag van op de hoogte.