Discriminatie is een grote barrière voor genezing

Bijna 50% van de mensen die lepra heeft gehad, heeft last van angststoornissen en depressies. Uit angst voor verstoting en uitsluiting durven mensen geen medische hulp te zoeken als ze het vermoeden hebben lepra te hebben. Hierdoor zijn tijdige behandeling en genezing niet mogelijk en is de keten van besmetting moeilijk te doorbreken. Dit is onnodig, want bij tijdige behandeling is lepra te genezen en zijn infecties, verergering van wonden en handicaps te voorkomen. Ook kan de keten van besmetting doorbroken worden omdat een eenmalige dosis preventieve antibiotica de kans op besmetting bij naasten drastisch verlaagt.

Ajay in de leprakolonie

Dit hebben we het afgelopen jaar wereldwijd bereikt

Zeg nee tegen discriminatie op Wereldlepradag 26 januari

Steun ons met een gift. Hiermee kunnen we de bekendheid rondom lepra vergroten en misstanden wegnemen. We kunnen leprapatiënten steun bieden via zelfzorggroepen en met onderwijs, een vakopleiding of een microkrediet helpen om een eigen bestaan op te bouwen. Zomaar wat voorbeelden van activiteiten om leprapatiënten zich weer mens te laten voelen en weer deel te laten nemen aan de maatschappij. Helpt u mee?

Bedrag