Lokale dokter geven uitleg over de behandeling tegen lepra
Uitdelen medicatie tegen lepra
Dokter Batcharya in het ziekenhuis

De Leprastichting doet erg belangrijk werk door de lokale dokters kennis bij te schaven over lepra

Dokter Batacharya

In India wijzen wij patiënten met succes op de noodzaak om zelf hun wonden te verzorgen. Leprapatiënten worden er getraind om goed te zorgen voor henzelf en daarmee het verergeren van hun aandoening te voorkomen. In veel gevallen worden patiënten verstoten uit hun gemeenschappen en zelfs door hun families. Betrokkenen zijn vaak bang om zelf besmet te raken. Dit heeft sociale, maar ook economische uitsluiting als gevolg. Daarom helpen we leprapatiënten met onderwijs en microkredieten. Zo kunnen zij gaan ondernemen en ondanks hun ziekte weer een bestaan opbouwen.

Help mee aan een India zonder lepra

Iedereen kan meehelpen in de strijd tegen lepra. Want elke donatie maakt écht een verschil. Helpt u ook mee?

Wat hebben we bereikt in India?

Onze resultaten van het afgelopen jaar

Nieuwe leprapatiënten gediagnosticeerd en behandeld

Directe contacten van nieuwe leprapatiënten werden preventief behandeld

Gezondheidsmedewerkers (ASHA's) en lokale vrijwilligers getraind

2.000.000

Mensen werden geïnformeerd over lepra om het bewustzijn erover te vergroten

Bekijk alles

Nieuw zelfzorgproject op het platteland van India

Al jaren zet de Leprastichting zelfzorgroepen op om patiënten te helpen met revalideren. Het zelf leren verzorgen van de wonden kan verdere verminking voorkomen en zelfredzaamheid is belangrijk om stap voor stap weer deel te gaan nemen aan de maatschappij. De saamhorigheid in een zelfzorggroep geeft de deelnemers veel steun. In India zijn inmiddels 577 zelfzorgroepen opgericht.

Een gezin uit India

Stop leprabesmetting!

Met ons project ‘Stop leprabesmetting!’ willen we de overdracht van lepra doorbreken. Dit doen we in India, Indonesië en Brazilië, in gebieden waar de meeste leprapatiënten worden gediagnosticeerd.

Help mee. Doe wat u kunt.

Meehelpen in de strijd tegen lepra is voor iedereen mogelijk. Elke donatie maakt een groot verschil voor de toekomst van leprapatiënten.

• € 15

Opsporen van 1 leprapatiënt

• € 35

Behandelen en genezen van 1 leprapatiënt

• € 50

Revalideren van 1 leprapatiënt in een zelfzorggroep

Doneer
Bekijk alle manieren waarop u kunt doneren

Schrijf u in voor de e-mailnieuwsbrief of volg ons op social media.