Door financiële steun, kon ik weer mijn eigen geld verdienen

De behandeling die nodig was

Anjana had door de lepra al enige tijd last van gevoelloze voeten. Lopen ging daarom steeds lastiger. Ze ging naar de lokale arts voor advies, maar vond daar geen oplossing voor haar aandoeningen. Uiteindelijk besloot ze zich aan te sluiten bij een zelfhulpgroep van Leprastichting India. Ze ging naar het ziekenhuis voor een behandeling en startte met haar medicijnkuur.

Vanwege haar beperkingen door lepra, was ze gedwongen om met haar bedrijfje te stoppen

Verdrietige maar noodzakelijke keuze

Voordat Anjana lepra kreeg, verdiende ze haar geld met het maken van wierookstokjes. Door financiële tegenslagen en doordat het haar, vanwege haar beperkingen, niet langer lukte om de wierookstokjes met de hand te vervaardigen, was ze gedwongen om met haar bedrijfje te stoppen. Het gevolg was dat ze geen inkomsten meer had en verdrietig thuis zat.

Door financiële hulp weer in haar kracht

Uiteindelijk benaderde ze Leprastichting India voor hulp en kreeg de financiële steun die ze zo nodig had. Met een lening kocht ze een machine waarmee ze wierookstokjes vanuit huis kon maken. Het geld dat ze hiermee verdiende, gebruikte ze om haar lening stukje bij beetje af te lossen. Nu staat Anjana weer krachtig en zelfverzekerd in het leven en leert ze ook aan anderen uit haar gemeenschap om wierookstokjes te maken.

“Ik ben Leprastichting India erg dankbaar dat ze me weer een nieuw en waardig leven hebben gegeven. Help alsjeblieft meer mensen zoals ik!”