“Wij zijn een waarde-gedreven organisatie, integriteit moet onderdeel van ons DNA zijn.”

Linda Hummel, directeur Leprastichting

Gedragscode

Onze gedragscode is onderdeel van de arbeidsovereenkomst van iedere medewerker van de Leprastichting en NLR Alliance. We vragen ook medewerkers van andere organisaties waar we intensief mee samenwerken of zij een eigen integriteitsbeleid en gedragscode hebben.

Brancheverenigingen

De Leprastichting is lid van Partos, de branchevereniging voor ontwikkelingssamenwerking. Partos heeft een gedragscode voor de branche ontwikkeld. De aangesloten leden ondertekenen deze gedragscode. Zo kunnen we met elkaar het publieksvertrouwen in de sector ontwikkelingssamenwerking hoog houden. De gedragscode van Partos leest u hier.

Naast de richtlijnen van Partos volgt de Leprastichting ook de richtlijnen van Goede Doelen Nederland en het CBF (Toezichthouder Goede Doelen).

Signaleert u, ondanks alle voorzorgsmaatregelen, toch een mogelijke misstand?

Wacht niet maar neem direct contact op met Linda Hummel, directeur van de Leprastichting, via l.hummel@leprastichting.nl. Neemt u liever contact op met de onafhankelijke integriteitsfunctionaris die is aangesteld? Neem dan contact op met Miriam Smit via integrityNLR@humanresults.nl.

Gevoelloze vlekken in het gezicht door lepra
Gevoelloze vlekken op de arm door lepra

Schrijf u in voor de e-mailnieuwsbrief en ontvang nieuws en informatie over acties of volg ons op social media.