WLD 2018 website header vink

Geen kind meer gehandicapt door lepra

Wat als je als vader of moeder te horen krijgt dat je kind lepra heeft? Je wereld stort volledig in. Dit gebeurt bijna 50 keer per dag. Want iedere 30 minuten krijgt ergens op aarde een kind deze afschuwelijke diagnose. Als ouder weet je wat dat betekent: de kans bestaat dat je kind gehandicapt raakt, en verstoten wordt uit de gemeenschap en de rest van zijn of haar leven in eenzaamheid zal doorbrengen.

Stap voor stap lepra de wereld uit helpen

Lepra is in ieder opzicht onmenselijk. En ook zo verschrikkelijk onnodig, want voor slechts €35,- kunnen we leprapatiënten zo vroeg mogelijk opsporen en behandelen. Dat is zo ontzettend belangrijk, zeker bij kinderen . Als we dit consequent volhouden, krijgen we lepra uiteindelijk de wereld uit. De enige manier om dit te bereiken is met standvastigheid. Doorgaan. Niet stoppen. Structurele hulp geven. Waarmee we in staat zijn om gebieden waar lepra heerst planmatig aan te pakken. En om zo stap voor stap lepra de wereld uit te helpen.

WereldLepraDag 2018: 28 januari

Op WereldLepraDag, 28 januari, staan we extra stil bij alle jongens en meisjes die door lepra een handicap oplopen. Veel mensen sluiten hun ogen voor deze kinderen. Jij toch niet? WereldLepraDag is dé dag bij uitstek om ons werk te steunen met een gift. Voor €35 voorkom je dat een kinderleven onnodig door lepra verwoest wordt. Sluit je ogen niet en geef een kind een toekomst zonder lepra.

Help jij mee kinderen met lepra te genezen?

Ieder kind dat met lepra besmet raakt, is er één teveel. Geef €35, want bij vroege opsporing is lepra nog te genezen. Help vandaag een kind met lepra!

Dank je wel

Wil je meer doen? Samen kunnen we lepra de wereld uithelpen.

Meedoen kan op verschillende manieren:

WLD 2018 quiz

Test je leprakennis en doe de quiz >>

Wat jij kunt doen banner

Wat jij kunt doen >>

Subi 600x401

Lees de indringende verhalen van kinderen met lepra >>

Wat is WereldLepraDag?

Op WereldLepraDag wordt er wereldwijd aandacht gevraagd voor het leed veroorzaakt door lepra. Het initiatief voor WereldLepraDag werd in 1954 genomen door Raoul Follereau, één van de grondleggers van ILEP (de Internationale Federatie voor Leprabestrijding). WereldLepraDag is altijd de derde zondag na Driekoningen; de dag dat in de katholieke kerk het evangelie voorgelezen wordt waarin Jezus een melaatse ontmoet en geneest.

In 2017 hebben we circa 50.000 nieuwe patiënten opgespoord en behandeld. Help jij dit jaar (weer) mee?

Ja, ik help mee!

Mijn gegevens zijn:

Donatiebedrag

Eenmalig
Maandelijks
Bedrag
€10.00
€15.00
€25.00
Bedrag
€3.00
€5.00