Ik zet me graag in voor een wereld zonder lepra in 2040, een concreet en haalbaar doel.

Etelka Ubbens
De Leprastichting verwelkomt Etelka Ubbens als nieuw lid van de Raad van Toezicht op het aandachtsgebied Marketing, Communicatie en Fondsenwerving. Etelka heeft een brede achtergrond als senior executive en bestuurder in het internationale bedrijfsleven en de non-profit sector. Ze heeft veel ervaring op onder andere het gebied van strategie, marketing, digitale transformatie en new business development in zowel de gezondheidssector als de consumentenmarkt. Verder heeft Etelka in haar tijd bij Philips samengewerkt met partners en organisaties in landen waar ook de Leprastichting actief is, zoals Brazilië, India en Indonesië. Vanaf 2020 heeft Etelka zich als directeur van het Diabetes Fonds ingezet voor een wereld vrij van diabetes, met focus op preventie, onderzoek, partnerships en innovatieve fondsenwerving. De Leprastichting is blij met de komst van Etelka als lid van de Raad van Toezicht. Een goede match om bij te dragen aan onze organisatie en missie: een wereld zonder lepra.

Resultaten bereik je met communicatie, coördinatie en samenwerking

Gidado Mustapha
Gidado Mustapha is een ervaren public health professional met meer dan 24 jaar ervaring in tuberculose (TB), TB/HIV, multiresistente TB en lepra. Hij is momenteel Executive Director van het KNCV Tuberculosefonds en werkt al meer dan tien jaar met het tuberculose- en lepraprogramma in Nigeria. Als lid van onze Raad van Toezicht brengt hij waardevolle kennis en leiderschapskwaliteiten mee. Vooral op het gebied van internationale gezondheids- en ziektebestrijdingsprogramma’s en specifiek in de strijd tegen lepra.