Vroeger konden we vrij weinig doen tegen lepra, behalve het verzachten van de pijn. Dat was toen. Nu hebben we het 16-jarige meisje Kajal vroegtijdig kunnen opsporen waardoor we haar hebben kunnen behandelen zonder dat ze blijvende handicaps en/of uitsluiting heeft ondervonden door lepra. Ook is haar hele familie preventief behandeld, waardoor het gevaar op het krijgen van lepra is geweken en ze allemaal probleemloos de draad van het leven weer hebben kunnen oppakken. Zo helpt Kajal haar moeder weer als vanouds mee om het voer voor de koeien te verzorgen. Ook kan ze weer onbezorgd lachen met haar zussen Aarti en Sushma.

Het vroegtijdig opsporen en preventief behandelen blijft essentieel, maar net zo belangrijk blijft het helpen van mensen bij revalidatie en het weer op gang komen in de maatschappij. Want niet alleen de ziekte met alle ongemakken en handicaps zijn verschrikkelijk, de uitsluiting en discriminatie waarmee deze mensen te maken krijgen zijn vaak nog erger.

Daarom is en blijft uw steun van onschatbare waarde, ook in de toekomst, want hiermee kunnen we echt het verschil maken en lepra de wereld uit helpen voor eens en voor altijd.

Heeft u al een nagedacht over nalaten?

Het opstellen van een testament is een mooi moment om stil te staan bij wat u deze wereld wilt nalaten. Elk jaar nemen tientallen mensen de Leprastichting op in hun testament. Met dit geld kan de Leprastichting lepra definitief naar het verleden verwijzen. U kunt Leprastichting benoemen als erfgenaam, maar u kunt er ook voor kiezen om een vast bedrag of percentage op te nemen in uw testament. Elke gift in uw testament is welkom.

Wilt u meer weten over nalaten, vraag de brochure aan over nalaten.

U kunt ook altijd contact opnemen met Barry Jager, relatiemanager nalatenschappen:
Email: b.jager@leprastichting.nl of Tel: 020 5950 531

Donateur Alie Schutten

Een wereld zonder lepra, daar wilt u toch ook aan bijdragen?

“Hoe lang ik nog mag leven is onbekend voor mij, maar ik weet nu zeker dat mijn geld goed terecht komt. Met wat ik nalaat aan de Leprastichting wil ik graag helpen om het lepraprobleem op te lossen. Geld blijft hard nodig voor meer onderzoek en betere medicatie.”