Betrouwbaarheid en integriteit staan bij de Leprastichting hoog in het vaandel. Om die reden hanteert de Leprastichting een gedragscode. Deze is onderdeel van de arbeidsovereenkomst van iedere medewerker van de Leprastichting. Al onze medewerkers nemen tijdens hun werkzaamheden de betreffende gedragsregels in acht.

Partos lidmaatschap

De Leprastichting is lid van Partos, de branchevereniging voor ontwikkelingssamenwerking. Voor Partos is de organisatiekwaliteit van lidorganisaties een belangrijk aandachtspunt. Vooral vanwege de relatie met de effectiviteit en doelmatigheid, maar ook met het oog op het publieksvertrouwen in de sector. In de gedragscode worden de waarden weergegeven volgens welke de lidorganisaties willen handelen. Als onderdeel van het Partos lidmaatschap is deze gedragscode, door alle Partos-leden getekend.