Datum en locatie

• Vrijdag 12 mei 2023
  • Koninklijk Instituut voor de Tropen (Amsterdam) of online

De deadline voor het aanmelding voor de nalaten bijeenkomst van 12 mei is verstreken.

Mocht u zich nog willen aanmelden of heeft u nog vragen, neem dan contact op met Linda van den Berg via info@leprastichting.nl

Programma

*Indien u zich aanmeld voor het online bijwonen van de bijeenkomst, dan begint het programma om 10.30 uur en duurt het tot 12.45 uur.

09.50 – 10.30 | Registratie en ontvangst met koffie/thee
10.30 – 10.35 | Welkomstwoord
10.35 – 10.45 | De link tussen het KIT en de Leprastichting
10.45 – 11.15 | De gang naar de notaris, de voorbereiding en valkuilen
11.15 – 11.35 | Pauze
11.35 – 12.05 | De droom ( doel ) van de Leprastichting
12.05 – 12.45 | Hoe gaat de afwikkeling van een nalatenschap en wat is de rol van een executeur?
12.45 – 13.30 | Afsluitende lunch
              13.30 | Einde programma

Klik hier voor meer informatie over de sprekers

Sprekers

Baukje van Aller

Baukje van Aller werkt ruim twee jaar als manager bij Bureau Nalatenschappen van Goede Doelen Nederland, de brancheorganisatie van goede doelen. Zij heeft hiervoor onder andere gewerkt als kandidaat-notaris en jurist erfrecht. Bureau Nalatenschappen voert zonder winstoogmerk voor meer dan 30 CBF-erkende goede doelen de controle op de afwikkeling van nalatenschappen uit, waaronder de Leprastichting. Haar passie voor het erfrecht komt voort uit het feit dat het gaat om een blauwdruk van iemands leven. Iedere nalatenschap is uniek.

Henk de Graaf

Henk de Graaf is inmiddels 17 jaar actief met Centrum Nalatenschappen. Hij ondersteunt samen met zijn collega’s goede doelen organisaties op het gebied van nalatenschappen. Zowel over de communicatie naar donateurs als in de afwikkeling. Henk treedt elk jaar een 20 tal keer op als executeur of afwikkelaar. Soms in opdracht van de erflater, andere keren in opdracht van goede doelen.

Medewerker Liesbeth Mieras aan het werk in het veld

Liesbeth Mieras

Liesbeth Mieras is arts, werkzaam als coördinator onderzoek en belangenbehartiging bij de Leprastichting, met 20 jaar ervaring in de volksgezondheid, voornamelijk in lage- en middeninkomenslanden. Tijdens haar werk als arts en als medisch adviseur in landen als Mozambique en Indonesië deed ze diepgaande kennis en ervaring op met het integreren van wetenschap in de medische praktijk op het gebied van vergeten tropische ziekten en de behandeling van overdraagbare ziekten, waaronder lepra.