Shana blog2 header

‘We hebben ruim 40 kilo fruit gehaald en uitgedeeld’

Shana2 dataverzameling18

Namasté lieve lezers, hier volgt weer een update van mijn werkzaamheden en avonturen in India. Ik zit inmiddels een maand in Banares, India, en het is super gaaf hier! De mensen zijn ontzettend aardig en vrijgevig. Wat een mooi cultuur.. de kleuren, geuren, diversiteit en saamhorigheid weten mij elke keer weer te verbazen.

Nieuwe inzichten

De afgelopen weken zijn wij druk bezig geweest met onze datacollectie. Wij hebben diverse dorpjes en steden in de Chandauli district bezocht, en al met ruim 80 mensen gesproken over lepra en stigma. De inzichten die ik hierdoor heb verkregen zijn werkelijk een verbreding van mijn eigen kennis.

Overal waar we komen, worden we ongelofelijk hartelijk ontvangen. We krijgen eten en drinken aangeboden, mensen willen met ons op de foto en sommige willen je gewoonweg een handje geven, maar alles voor een kort momentje met de ‘buitenlanders’.

In de Indiase media

In Mughalsarai, een stad in de Chandauli district, hebben we een school directrice gevonden van de ‘The Bachpan Play School’ die bereid is om ons te helpen met het bieden van locatie en werven van participanten voor de focusgroepen. Hier zal een journalist van Chandauli aanwezig zijn om onze werkzaamheden op te nemen en te rapporteren. Grote kans dus dat we binnenkort in de Indiase krant staan, super gaaf! Updates hierover zullen snel volgen.

Shana2 kilo fruit

40 kilo fruit

In het dorpje, Pariya ook in de Chandauli district, hebben we tijdens het afnemen van de vragenlijsten een andere school gevonden waar we de directeur van de school en docenten hebben gesproken. We zijn hier zo hartelijk ontvangen dat we hebben besloten een gunst terug te geven aan de kinderen en docenten van de school. We hebben ruim 40 kilo fruit gehaald en uitgedeeld. Dit was echt geweldig om te doen, en de dankbaarheid die hieruit voortvloeit, is niet te beschrijven.

Ik kijk ontzettend uit naar de rest van de datacollectie, en natuurlijk ook de focusgroepen inclusief de nieuwe uitdadingen die hiermee gepaard gaan. Bedankt voor het lezen en updates zullen uiteraard weer spoedig volgen. Groetjes uit Banares en tot snel!!!

Dataverzameling blogfoto's

Shana2 dataverzameling3

Hier zie je ons praten met enkele bewoners in Chandauli. Zoals je kunt zien, staat er altijd een publiek om ons heen.

Shana2 dataverzameling24

Interview met een vrouw die in haar winkel staat

Shana2 dataverzameling4

De vrouw op de grond wordt geïnterviewd. De vrouw was in het begin erg verlegen, maar uiteindelijk is het toch gelukt om snel een paar vraagjes te stellen.

Shana2 dataverzameling17

Hier zijn we aan het praten met een doktor (mevrouw met de prachtige oranje sjaal) van een privé kliniek in Mughalsarai.

Shana2 dataverzameling5 selfie

Aantal leerlingen van de basisschool in Pariya. Iedereen kent het woord SELFIE

Shana2 dataverzameling23

Interview met een man met een eigen metaalzaakje

Shana2 dataverzameling7

Interviews met de vrouwelijke docenten en werknemers van een school.

Shana2 dataverzameling20

Vrouwen die zitten te wachten in de wachtkamer op de dokter.

Shana2 dataverzameling14

Dataverzameling in de dorpjes en langs de weg.

Shana2 dataverzameling9

Dit zijn de schoolkinderen van de basisschool in Pariya, een dorpje in Chandauli. Het is lunchtijd en iedereen is lekker aan het eten.

Blog geschreven door Shana,

India, 3 april 2017