Speciale schoenen van Duc

DJM 1Donderdagochtend (13 oktober) bezochten wij de schoenmaker die zorgt voor de speciale schoenen. Hier kregen we te zien hoe de speciale schoenen voor de leprapatiënten werden gemaakt. De man die hier grotendeels verantwoordelijk voor is, heet Duc.

Duc is erg belangrijk voor zowel de leprapatiënten van hier, als voor leprapatiënten in dergelijke dorpen in Vietnam.

Patiënt op eerste plaats

Wanneer mensen in andere dorpen nieuwe schoenen nodig hebben, gaat Duc naar de desbetreffende plek toe om de voeten te meten. Vervolgens komt hij terug en maakt de speciale schoenen voor de patiënt. Het voordeel hiervan is dat het de klant de reiskosten bespaart.

Meer dan 20 jaar schoenmaker

DJM 3Duc werkt al meer dan 20 jaar als schoenmaker voor de Leprastichting. Wij vonden dit erg bijzonder en vroegen waarom hij dit werk blijft doen en er niet voor kiest om iets anders te gaan doen. Hij vertelde dat hij graag een verschil wil maken in zijn land door een kleine bijdrage te leveren. Hij heeft veel plezier in zijn werk en wordt heel blij als hij de patiënten helpt door middel van de speciale schoenen.

Glimlach

Hij vindt het zijn taak en missie om zijn land op deze manier te dienen. Met blijdschap in zijn hart en een glimlach op zijn gezicht gaat hij naar zijn werk. Hij heeft er groot plezier in en gelooft in een verandering die klein begint. Dit vonden wij enorm inspirerend!

Blog 8

Van Rahul