Alle directe contacten samen op de foto

De Leprastichting werkt aan een wereld zonder lepra én uitsluiting als gevolg van handicaps. Ons werk vraagt dus om een lange adem en daarvoor is uw blijvende steun van cruciaal belang. Het is nu mogelijk om meer mensen met lepra te helpen, zonder dat het u extra geld kost. Hoe? Door te schenken met belastingvoordeel.

Wat is schenken met belastingvoordeel?

Schenken met belastingvoordeel wordt ook wel ‘periodiek schenken’ genoemd. Met een periodieke schenking draagt u minimaal vijf jaar bij aan de Leprastichting. Uw giften zijn dan aftrekbaar voor uw inkomstenbelasting. Van elke euro die u aan ons schenkt, ontvangt u maximaal de helft terug van de Belastingdienst. Als u uw gift verhoogt, kost het u niets extra.

Met hetzelfde bedrag, helpt u zo nog meer mensen met lepra! Bovendien stelt uw periodieke gift ons onder andere in staat om wetenschappelijk onderzoek naar doorbraken in leprabestrijding te financieren en ons belangrijke werk van opsporen en genezen ook op de lange termijn voort te zetten.

Wat zijn de voorwaarden?

Drie belangrijke voorwaarden waardoor u in aanmerking komt voor belastingvoordeel:

• Uw periodieke schenking is schriftelijk vastgelegd in een schenkings-overeenkomst
  • Uw donatie loopt vijf jaar (of langer)
  • Uw gift is elk jaar hetzelfde bedrag

Welk bedrag krijgt u terug?

Het bedrag dat u ontvangt van de Belastingdienst hangt af van de hoogte van uw gift en inkomen. U kunt in het rekenvoorbeeld lezen hoe dit werkt. Of direct zelf uitrekenen via de online rekentool.

Hoe gaat u een overeenkomst aan?

Een periodieke schenkingsovereenkomst kunt u heel eenvoudig regelen. De snelste manier is door het formulier in tweevoud uit te printen en in te vullen. U kunt het formulier hieronder ook online aanvragen. Stuur de ondertekende overeenkomst (zonder postzegel) naar:

Leprastichting
Antwoordnummer 19353
1000 WD Amsterdam

Wij verwerken uw gegevens en sturen u een bevestiging met een kopie van de overeenkomst retour. Als u een periodieke schenking aangaat, stoppen wij automatisch uw eventuele huidige structurele donatie.

Vraag gratis een periodieke schenkingsovereenkomst aan

Vraag vrijblijvend een periodieke schenkingsovereenkomst aan. Wij sturen u het formulier per post of e-mail toe, samen met een brochure met extra informatie.

Gegevens

Petra van den Heuvel

Hebt u nog vragen?

Hebt u vragen over periodiek schenken aan de Leprastichting? Mijn naam is Petra van den Heuvel en ik beantwoord graag al uw vragen en neem alle tijd voor u. Neemt u gerust contact met mij op via 020 – 595 0500 of p.v.d.heuvel@leprastichting.nl. Of vind uw antwoord bij de veelgestelde vragen.