Oproep: haak tegen lepra!

De Leprastichting verkoopt Jan, Jans en de kinderen haakproducten in de webshop om op een originele manier geld in te zamelen voor leprabestrijding. Door de populariteit van deze schattige beestjes en Catootje is onze gehaakte voorraad op! Wil je ons helpen met haken en/of inpakken?

Catootje teckel kater klein

Haak een Teckel Lotje of Catootje

Onze gehaakte teckels liggen helaas niet meer op voorraad én de gehaakte Catootjes moeten nog gemaakt worden. Daarvoor hebben we jouw hulp nodig!

Van ons krijg je het benodigde materiaal voor het aantal Catootjes en/of Teckels die je voor onze webshop zou willen haken. Het geld gaat via onze webshop direct naar leprabestrijding!

Contact

Wil je ons ook helpen? Stuur ons een mailtje: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Alvast bedankt!

Waarom haken we de Rode Kater uit Jan, Jans en de Kinderen?

Striptekenaar Jan Kruis, de geestelijk vader van de stripfiguren uit Jan, Jans en de Kinderen, is ambassadeur van de Leprastichting. Hij tekende twee avonturen waarin de bekende stripfamilie in aanraking komt met leprapatiënten, om aandacht te vragen voor deze verminkende vergeten ziekte. Haakgoeroe DenDennis vertaalde de Rode Kater, Teckel Lotje en Catootje belangeloos naar een eenvoudig haakpatronen.

Ga naar de algemene haken tegen lepra pagina >>

Creatief voor lepra

Als lepra te laat wordt behandeld, kan onomkeerbare schade aan de zenuwen ontstaan wat weer kan leiden tot permante handicaps zoals klapvoet of een klauwhand. Door deze beperkingen worden dagelijkse klusjes steeds lastiger. Met onze 'creatieve' geïnspireerde items in de webshop vragen we aandacht voor deze beperkingen in het dagelijkse leven van (ex)leprapatiënten . Ga naar onze webshop >>