Jaarverslag 2016 cover

Ons jaarverslag is uit!

Wat bereikte de Leprastichting in 2016? We vinden het heel belangrijk om open en eerlijk tegen u te zijn over de resultaten van ons werk. En over hoe wij het donateursgeld besteden. Deze informatie laten we u graag zien in ons digitale jaarverslag. Bekijk ons online jaarverslag >>

Bekijk hieronder een kort overzicht van onze behaalde resultaten in 2016!

Dit bereikten we in 2016

New casesnieuwe patiënten opgespoord en behandeld 48.672 Assistive devicespatiënten voorzien van hulpmiddelen (rolstoelen, prostheses, krukken, zonnebrillen) 15.048
Leprosy trainingmensen kregen een training in het herkennen en behandelen van lepra 9.248 Microcreditmensen ontvingen een microkrediet 157
Awairness raisingmensen in lokale gemeenschappen voorgelicht over lepra 1.351.386 Supported for educationkinderen ontvingen financiële ondersteuning in schoolkosten 2.301
Awairness raisingmensen in lokale gemeenschappen voorgelicht over handicaps 193.596 Vocational trainingmensen volgden een beroepstraining 543
Self care groupszelfzorggroepen opgezet/ondersteund 985 SDRdirecte contacten van nieuwe leprapatiënten ontvingen rifampicine (SDR) 34.789
Trained in self care(ex-)leprapatiënten getraind in zelfzorg 3.817 Oriented on their rightsmensen met een handicap voorgelicht over hun rechten 4.167
DPOgehandicaptenorganisaties ondersteund 81 Leadership trainingmensen volgden een leiderschapstraining 378
Reconstructive surgerypatiënten ondergingen een hersteloperatie 1.060

Bekijk de resultaten en uitgelichte projecten per land

Project brazilie banner

Brazilië >>

Verhaal BonCambodja >> banner weven en spinnenIndia >>
Verhaal JulyIndonesië >> men at health centre 2Mozambique >> Mekong bannerMyanmar >>
VerhaalGobalNepal >> Dokter mukhtar bannerNigeria >> Studenten These Shoes Vietnam bannerVietnam >>

Hoe werd uw donatie in 2016 besteed?

inkomen bestedingen 2016

Verhaal ciceroLees onze verhalen >>

BEDANKT!

Wij willen iedereen bedanken die in 2016 bijgedragen heeft aan ons werk via persoonlijke betrokkenheid, financiële steun of samenwerking. Dankzij u kon de Leprastichting in 2016 maar liefst 48.672 mensen geholpen die slachtoffer zijn geweest van lepra. In ons jubileumjaar in 2017 willen we nóg meer leprapatiënten helpen, en er bovendien voor zorgen dat mensen dankzij innovatieve preventie überhaupt geen lepra krijgen.

47.186 donateurs, 1.000 vrijwilligers, 51 partnerorganisaties, 2,7 miljoen Postcode Loterij-deelnemers, 1.611 Facebook-fans, 1.267 Twitter-volgers, 20 voetballende burgemeesters, 3.000 hakers, 110 medewerkers in 11 landen, 27 medewerkers in Amsterdam.

Bekijk ons volledige jaarverslag! >>