Nieuw Jan, Jans en de kinderen haakpatroon: Jeroentje!

12 juli 2018

Jeroentje haakpatroonHaakgoeroe Dendennis heeft voor de vierde keer, geheel belangeloos, een haakpatroon voor de Leprastichting ontworpen. Naast de Rode Kater, teckel Lotje en Catootje uit het stripverhaal Jan, Jans en de kinderen wordt Jeroentje nu aan de collectie toegevoegd. De opbrengsten van de patronen, €5 per stuk, gaan naar de Leprastichting.

Het haakpatroon van Jeroentje is vanaf donderdag 12 juli voor €5 in de webwinkel van de Leprastichting te koop. Het haakpatroon geeft duidelijke instructies. Van de benodigde haaknaald, keuze van de haakgarens tot een stap-voor-stapuitleg. Eenmaal gehaakt, is Jeroentje ongeveer 27 centimeter hoog.

Koop een Jeroentje haakpatroon >

Het verschil haken

Wie een haakpatroon bestelt, steunt daarmee direct de Leprastichting. De hakers slaan dus twee vliegen in één klap. De stichting zorgt ervoor dat leprapatiënten zo vroeg mogelijk ontdekt en behandeld worden. Ook helpt zij de getroffenen met revalidatie, zowel sociaal als economisch.

Haakgoeroe Dendennis

‘Het is een fijne gedachte dat mensen hun passie voor haken kunnen inzetten om mensen met lepra te helpen’, vertelt Dendennis enthousiast. ‘Ik ontwerp dan ook met liefde de patronen voor de Leprastichting. Catootje en haar verloofde Jeroentje zijn in het stripverhaal Jan, Jans en de kinderen onafscheidelijk van elkaar. Een haakpatroon van Jeroentje kon daarom natuurlijk niet ontbreken in de collectie. Met Jeroentje komt de familie Tromp steeds meer tot leven, en is het des te leuker om met de gehaakte karakters te spelen en te knuffelen.’

De familie Tromp staat model voor de haakpatronen, omdat striptekenaar Jan Kruis - de bedenker van Jan, Jans en de kinderen - jarenlang (van 2001 tot 2017) ambassadeur van de Leprastichting was.

Jeroen met catootje kater en teckel

Koop alle haakpatronen >