Libelle zomerweken2017

Libelle Zomerweek! Wij zijn erbij! Kom je ook?

2 mei 2017

Dit jaar staat de Leprastichting voor het eerst op de Libelle Zomerweek die plaatsvindt op het Almeerderstrand in Almere van 15 tot en met 21 mei aanstaande. Tijdens deze week staat de Leprastichting in het ‘Jan, Jans en de kinderen’-paviljoen van Libelle waar je ballen kunt gooien, en haakpakketten en andere ‘Jan, Jans en de kinderen’-producten kunt kopen. Het geld dat we hiermee ontvangen, is bestemd voor de bestrijding van lepra in Afrika, Azië en Latijns-Amerika. Meer informatie over de Libelle Zomerweek >>

Kom dus zeker bij ons langs in het ‘Jan, Jans en de kinderen’-paviljoen! Tot dan!

Meer over haken tegen lepra >>

Jan Kruis PastolaJan Kruis en de Leprastichting

Anderhalf jaar na het stoppen met het zelf tekenen van zijn wekelijkse strip ‘Jan, Jans en de kinderen’ in Libelle zette Jan Kruis (1933-2017) zich sinds 2001 als ambassadeur van de Leprastichting in. In die rol bracht hij een bezoek aan ons werk in Mozambique en Suriname om twee stripalbums voor de Leprastichting te maken. Hij verwerkte zijn ervaringen in twee lange, doorlopende avonturen, waarin het bekende stripgezin in aanraking kwam met de dramatische gevolgen die lepra teweegbrengt.

Speciaal voor de Leprastichting ontwierp haakgoeroe DenDennis nieuwe haakpatronen van drie figuren uit ‘Jan, Jans en de kinderen’: de Rode Kater, teckel Lotje en Catootje.