Leprastichting ontvangt €1,35 miljoen van de Postcode Loterij

Amsterdam, 16 februari 2018

Van links naar rechts: Redmer Greveling (lid Raad van Toezicht), Jan van Berkel (directeur), Femke Ruinaard (Hoofd Fondsenwerving en Communicatie), Gaston Starreveld (Postcode Loterij)

(Hoofd Fondsenwerving en Communicatie), Gaston Starreveld (Postcode Loterij). Foto door Roy Beusker Fotografie.

De Leprastichting was opnieuw één van de winnaars op het jaarlijkse Goed Geld Gala waar de Postcode Loterij de opbrengsten uit de lotverkoop van het afgelopen jaar verdeelt. Dankzij de loterijdeelnemers ontvingen 112 goededoelenorganisaties die werken aan een betere wereld een financiële bijdrage. De Leprastichting werd afgelopen donderdagavond wederom verblijd met een jaarlijkse bijdrage van 1,35 miljoen van de loterij.

Dankzij de 2,9 miljoen deelnemers groeide de opbrengst van de Postcode Loterij het afgelopen jaar naar ruim 715 miljoen euro. Omdat de loterij de helft van de opbrengsten schenkt aan goede doelen, groeide ook deze bijdrage, met bijna 16 miljoen euro. De ruim 357 miljoen euro die de Postcode Loterij dit jaar doneert aan goede doelen is verdeeld over 112 organisaties.

Directeur Jan van Berkel: ‘Wij zijn de deelnemers aan de Postcode Loterij zeer dankbaar dat zij opnieuw een prachtige bijdrage aan het werk van de Leprastichting mogelijk hebben gemaakt. Leprapatiënten komen door hun handicaps vaak zonder werk te zitten. Ook worden zij, uit angst voor besmetting, door hun omgeving vaak vermeden of zelfs verstoten. Dankzij de loterijdeelnemers kunnen wij leprapatiënten laten merken dat er nog altijd mensen zijn die om hen geven. Door hen te helpen een eigen bestaan op te bouwen, en door de vooroordelen tegen lepra te bestrijden. Elk jaar komen we iets dichterbij het moment dat lepra geen levens meer verwoest.’