Nigeria leprapatient met dorpskinderen

Landelijke collecteweek: 22 t/m 27 januari

CollecteMarianneGroeneveldbanner

‘Ik weet waar ik het allemaal voor doe’

Vrijwilliger Marianne Groeneveld organiseert al 18 jaar de collecte in het Land van Heusden en Altena in Noord-Brabant. Zij hoopt ook dit jaar op een topopbrengst. Lees haar verhaal >>

Ieder jaar komen er nog steeds ruim 215.000 nieuwe leprapatiënten bij. Tijdens onze landelijke collecteweek van 22 tot en met 27 januari gaan honderden vrijwilligers de straat op om geld in te zamelen voor al die mensen die getroffen zijn door lepra. Een belangrijke week voor de Leprastichting, want ons werk kunnen wij niet doen zonder de steun van donateurs.

WereldLepraDag 2018

Op 28 januari is het WereldLepraDag. Die dag staan we extra stil bij de gevolgen van lepra. Onze collecteweek in de derde week van januari is daarom dé gelegenheid bij uitstek om ons werk te steunen met een gift.

Stopt u ook wat in de collectebus? Geef om leprapatiënten en geef aan de collectant!

De vrijwilligers gaan met de bus de straat op in Groningen, het Land van Heusden en Altena en Limburg. Geen collectant bij u aan de deur geweest? U kunt ook eenvoudig online doneren >>

Samen staan we sterker tegen lepra!