Primary Health Centers en leprakolonies in India

Shana patient werkt nu als vrijwilligerHallo lieve lezers, Ik ben nu bijna 2 weken in India en ik vind het absoluut geweldig. Voor mijn onderzoek ga ik 5 verschillende dorpjes in de Chandauli district bezoeken. We hebben hiervoor wel een selectie moeten maken, de Chandauli district kent namelijk meer dan 1600 dorpjes. Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen, hebben wij verschillende Primary Health Centers (PHCs) in de Chandauli district bezocht.

Shana PHC Algemene overheidsziekenhuisPrimary Health Centers

PHCs zijn algemene overheidsziekenhuizen, te herkennen aan hun roze kleur. Samen met mijn vertaler heb ik de block supervisor, district supervisor en co-coördinator van NLR in de Chandauli district ontmoet. Wij zijn erg hartelijk ontvangen, iedereen wilde met ons op de foto en de gangen stonden vol met (lepra) patiënten en personeel om een glimp van onze komst en vertrek op te vangen. Verder hebben we de Ganga Rajghat leprakolonie in Varanasi bezocht. Hier wonen alleen (ex)leprapatiënten met hun gezin. Het werk van NLR is te vinden in de leprakolonies als PHCs, zie foto’s. Wij hebben dorpjes geselecteerd waar zo wel leprapatiënten en als andere mensen wonen. Dit hebben we gedaan omdat we benieuwd zijn naar de gedachtes omtrent lepra en stigma van de algemene bevolking in Chandauli.

Shana kinderen met familie leprakolonie

Vooruitblik

Volgende week hopen we te starten met het echte datacollectie. Ik heb er enorm veel zin in! Wil je op de hoogte blijven over ons onderzoek in India, blijf dan vooral mijn blogs in de gaten houden! Tot de volgende keer, Namasté.

Blog geschreven door Shana,

India, 16 maart 2017

Nog meer blogfoto's!

Shana NLR fiets rikshaShana patientendossiers