Durf jij mee 2016 header

Blogs: Durf jij mee 2016

Kom met je school in actie!

Durfjijmee jongerenreis

Durf jij mee? >>

Blog3 Foto1

Foto's DJM reis 2016 >>

Het is zover: Durf Jij Mee reis 2016! Een groep leerlingen van het Calvijn Vreewijk in Rotterdam en het Comenius College in Capelle aan den IJssel waren in Vietnam en bezochten daar een lepradorp en een lepraziekenhuis. Zo kunnen zij zelf ervaren hoe het leven van een leprapatiënt eruit ziet. Van beide scholen waren er vier leerlingen (tussen de leeftijd van 16 en 19 jaar) en twee leerkrachten mee.

Een levensveranderende ervaring

In het lepradorp gingen ze leprapatiënten helpen met hun dagelijkse bezigheden, (bejaarde) leprapatiënten verzorgen en een praatje met ze maken. Ook deden ze spelletjes met de (klein)kinderen van leprapatiënten. Zij zijn vaak niet zelf ziek, maar wonen wel in het lepradorp. Daarnaast gaven ze het lepradorp een opknapbeurt. In het lepraziekenhuis kregen de leerlingen de medische kant van lepra te zien en maakte ze ook daar een praatje met de leprapatiënten.

Tijdens hun reis hielden de scholieren gezamenlijk een blog bij van hun activiteiten. Ben jij benieuwd naar hun reis en ervaringen in Vietnam? Volg de leerlingen op de voet en lees hun blogs!

In de media 2016

Capelsdagblad - 6 oktober: Comenius leerling Fleur Ultee naar lepradorp in Vietnam

Het zuiden barendracht - 6 juli: Leerlingen naar lepradorp in Vietnam

De Schakel Barendrecht - 27 oktober: Vera en Brian bezochten een lepradorp