Haak ‘t Verschil

10 maart 2016

De bolletjes oranje haakgaren waren niet aan te slepen! Overal in Nederland haakten fanatieke hakers de alom bekende Rode Kater om aandacht te vragen voor de ‘vergeten’ ziekte lepra.

Na het enorme succes kon een vervolg natuurlijk niet uitblijven. Daarom gaven wij op WereldLepraDag 2016 (31 januari) het startschot voor een tweede editie van onze haakmarathon. Speciaal voor dit jaar ontwierp haakgoeroe Dendennis een nieuw haakpatroon van een ander beestje uit Jans, Jans en de Kinderen: de trotse teckel Lotje. Dendennis: ‘De Haakathon is ondertussen een begrip geworden in de Nederlandse haakwereld. Ook dit jaar gaan we laten zien dat we met haken écht iets kunnen betekenen voor de Leprastichting.’

Dendennis in India

Leprastichting ambassadeurs

In de aanloop naar WereldLepraDag 2016 zond de digitale tv-zender ONS vier zondagen om 17.00 uur het programma Haak ’t verschil uit. Hierin ging Dendennis drie weken het land in om het haakvirus te verspreiden, en om iedereen aan het haken te krijgen. Ook vertellen onze ambassadeurs Curt Fortin, Huub Stapel, Jan Kruis en Janny van der Heijden over het belang van de bestrijding van lepra. In de laatste uitzending doet Dendennis verslag van zijn reis naar India, waar hij een aantal leprakolonies bezocht.

Schema Haak 't Verschil

• Haak 't verschil Aflevering 1: Acteur Curt Fortin en haakgoeroe DenDennis gaan op bezoek bij de KBS Laurentius. Samen vertellen ze de leerlingen van KBS Laurentius over lepra én haken tegen lepra.
  • Haak 't verschil Aflevering 2: Acteur en Leprastichting ambassadeur Huub Stapel vertelt over zijn reizen naar de leprakolonies in Papoea en Cambodja. Haakgoeroe DenDennis haakt met jongeren van Calvijn Vreewijk die een Durf-jij-mee-reis maakten naar Vietnam in 2014.
  • Haak 't verschil Aflevering 3: DenDennis haakt samen met fanatieke hakers bij Echtstudio zijn haakpatroon van Lotje de teckel voor de Haakathon‬ op WereldLepraDag. En Jan Kruis vertelt alles over zijn ambassadeurschap voor de Leprastichting.
  • Haak 't verschil Aflevering 4: In deze aflevering bezoekt Haakgoeroe DenDennis leprakolonies in India voor de Leprastichting, waar hij Wicas en zijn vader Shivshankar ontmoet.

Bekijk nu alle Haak 't Verschil afleveringen!

Aflevering 1: Curt Fortin en DenDennis gaan op bezoek bij de KBS Laurentius

Aflevering 2: Huub Stapel naar leprakolonies en Durf-jij-mee-reis leerlingen

Acteur Huub Stapel vertelt over zijn reizen naar de leprakolonies in Papoea en Cambodja. DenDennis haakt met jongeren van Calvijn Vreewijk die een Durf-jij-mee-reis maakten naar Vietnam in 2014

Aflevering 3: Haakathon op WereldLepraDag en Jan Kruis

DenDennis haakt samen met fanatieke hakers bij Echtstudio zijn haakpatroon van Lotje de teckel voor de Haakathon‬ op WereldLepraDag 2016‬. En Jan Kruis vertelt alles over zijn ambassadeurschap voor de Leprastichting

Aflevering 4: DenDennis bezoekt een leprakolonies in India

Wil je nog meer video's van de Leprastichting bekijken? Ga dan naar ons YouTube kanaal!

Haak mee tegen lepra >>