Bekijk de video van Ansubai in gesprek met ambassadeur Huub Stapel

Huub Stapel ontmoet vijftienjarige Ansubai in een leprakolonie

Huub Stapel, ambassadeur van de Leprastichting, reisde naar India, het land met de meeste leprapatiënten ter wereld. Mensen met lepra hebben het zwaar in India. Ze worden gediscrimineerd en vaak verbannen naar leprakolonies. Hier ontmoette Huub leprapatiënten en hun kinderen. Voor deze kinderen is een toekomst met eerlijke kansen bijna onmogelijk.

De droom van Ansubai

Een van die kinderen is Ansubai: een vijftienjarig meisje dat met haar ouders en broertjes in een leprakolonie in Delhi woont. Zij heeft nooit lepra gehad. Maar haar ouders wel. Dankzij uw hulp kan Ansubai naar school. Omdat zij nu ook in een wereld buiten de leprakolonie komt, krijgt ze veel inspiratie hoe zij haar leven straks wil leven. Haar grote droom? Zangeres worden. En ze is vastbesloten dat het haar gaat lukken.

‘Als de Leprastichting hier niet aanwezig was geweest, had haar leven er totaal anders uitgezien. Dan had ze geen opleiding gehad en geen Engels gesproken. En nu is het een ongelooflijk leuke meid met toekomst.' Huub Stapel

Het verhaal van Ansubai staat symbool voor kinderen overal ter wereld

Overal waar de Leprastichting dankzij uw steun actief is, helpen we kinderen. Wij helpen bijvoorbeeld kinderen van leprapatiënten naar school in India, zodat ze kunnen werken aan hun toekomst. En misschien ook zangeres worden. Of arts. Of welke droom een kind ook heeft. Helpt u ook mee?

Ja, ik help mee! >>

Ansubai in leprakolonie gaat naar school Huub Stapel in leprakolonie met Ansubai uit India