Opsporen van leprapatienten in nepal

Doe een donatie aan de Leprastichting

Help mee in de strijd tegen lepra door te doneren

Met jouw donatie zorg je ervoor dat we leprapatiënten zo vroeg mogelijk kunnen opsporen, behandelen en helpen met revalideren.

Ieder jaar komen er wereldwijd nog steeds meer dan 200.000 nieuwe leprapatiënten bij. Dat betekent dat elke twee minuten iemand op de wereld lepra krijgt.

We kunnen lepra alleen maar terugdringen als we blijven inzetten op vroegere diagnose en tijdige behandeling. Want hoe eerder we een leprapatiënt behandelen, hoe kleiner de kans dat hij iemand anders besmet en zelf een handicap oploopt. Een wereld zonder lepra en uitsluiting als gevolg van een handicap. We geloven dat het kan. Help jij samen met ons lepra de wereld uit?

Elke donatie maakt een verschil

Geld doneren is voor iedereen mogelijk. Elke donatie maakt namelijk een verschil. Zo draag je bijvoorbeeld al bij voor:

• €5: aan het lichamelijk onderzoeken van iemand op symptomen van lepra
  • €15: aan het opsporen van een leprapatiënt
  • €35: aan het behandelen en genezen van een leprapatiënt
  • €50: aan het revalideren van een leprapatiënt in een zelfzorggroep

Bepaal zelf hoeveel je doneert

Als donateur van de Leprastichting bepaal je zelf hoeveel je wilt doneren. Je kunt ervoor kiezen om een bedrag eenmalig te doneren of om per maand, kwartaal, half jaar of per jaar iets te geven via automatische incasso. Wij zijn blij met elk bedrag dat je kunt en wilt missen. Van elke gedoneerde euro besteden we 90 cent aan leprabestrijding.

Eenmalig doneren

Help jij de Leprastichting met een eenmalige donatie? Eenmalig doneren kan vanaf elk bedrag. Doneer snel en gemakkelijk online op onze website. Liever direct geld overmaken? Dat kan natuurlijk ook. Stort jouw bijdrage op ons bankrekeningnummer IBAN: NL84 INGB 0000 050 500 ten name van de Leprastichting te Amsterdam.

Doneren via automatische incasso

Bij automatische incasso geef je de Leprastichting toestemming om periodiek een bepaald bedrag van jouw rekening af te schrijven. Dat kan per maand, kwartaal, half jaar of jaar. Je machtigt ons en je heb er verder geen omkijken naar. Wel zo makkelijk. Je kunt op elk moment en direct opzeggen, ook telefonisch. Er geldt geen opzegtermijn.

Ja! Ik wil doneren >

Andere manieren om te doneren:

Hoe wordt je donatie besteed?

Munt banner2Zo wordt je donatie besteed >> Madagascar water halenJaarverslagen >> Projecten footerProjecten van de Leprastichting >>